Doorgaan naar hoofdcontent


Verlangen naar de zomer

Wat is het lang geleden
Dat het zomer was
Ik de vogels hoorde zingen
De kind’ren speelden in het gras

Wat is het lang geleden
Dat de dauw de ochtend gloorde
Ik de web zag van een spin
Het zachte gezoem van bijen hoorde

Wat is het lang geleden
Dat de stilte de avond vulde
Ik de muggen zag dansen in het licht
De merel met zijn zang mijn oor vergulde

Wat is het lang geleden
Dat de warme zon aan de hemel stond
De bomen zich sierden met miljoenen bladen

Ik in de natuur mijn rust hervond



(Dit gedicht heeft Dorieke Kuipers geïnspireerd een vierstemmig lied te componeren dat bij een aantal koren op het repertoire staat. Publicatie van dit gedicht vond plaats in de REMOVOS kunstagenda Mond- en Voetschilders van het jaar 2007)

Reacties

Populaire posts van deze blog